Selasa, 28 Mei 2013

English Assignment ; Novel "Surat Kecil Untuk Tuhan" by Regita Prilia

Publisher: Inandra Published
Year: 2008

This book retelling the story of a girl named Keke or Gita Sesa Wanda Cantika. He is a relatively rare disease called Rabdosmiosarkoma or known as soft tissue cancer. Keke was the first patient was detected in Indonesia affected by the disease. This is what makes the story so evocative. Keke convicted contracted the disease at the age of 13 years and only within 5 days. Soft tissue cancer is slowly changing the face. she became someone who was not recognizable anymore because his face into something that was beautiful to the eye.
This book is based on a true story. The authors pack Keke’s struggle against cancer is well. But anyway, the book is still giving spirit primarily for young people that no matter how his trials, we must stand up and face it.


Andaikan,….. semua dapat terulang kembali,
Tetapi pernahkah anda berfikiran tentang itu?
Pernahkah anda mengira-ngira apa yang akan terjadi
Jika semuanya dapat terulang kembali?
Dalam novelnya ini, Agnes Davonar menekankan makna sebuah waktu dalam kehidupan di dunia ini.
Kisah nyata gadis berusia 13 tahun bertahan hidup dari kanker ganas paling mematikan di dunia. 


Tuhan …………..
Andai aku bisa kembali
Aku tak ingin ada tangisan di dunia ini
Tuhan …………
Andai aku bisa kembali
Aku berharap tidak ada lagi hal yang sama terjadi padaku
Terjadi pada orang lain
Tuhan ……………
Bolehkah aku menulis Surat Kecil Untuk-Mu?
Tuhan …………….
Bolehkah aku memohon satu hal kecil pada-Mu?
Tuhan ………………
Biakanlah aku bisa dapat melihat dengan mataku
Untuk memandang langit dan bula
n setiap harinya


0 komentar:

Posting Komentar